Regulamin serwisu przegladybudynku.pl

Umowa świadczenia usługi

Regulamin serwisu przegladybudynku.pl określany dalej jako „Regulamin” - określa podstawowe zasady udostępnienia Serwisu internetowego umieszczonego pod adresem internetowym https://przegladybudynku.pl przez dcs.pl Sp. z o.o. Niniejszy Regulamin jest zarazem regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1422 ze zm.).

Definicje terminów użytych w Regulaminie

  1. Operator Serwisu, Operator – dcs.pl Sp. z o.o. wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000144808, sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydz. Gospodarczy KRS, NIP: 951-20-63-362, REGON 015299480, adres poczty elektronicznej: info@dcs.pl, tel. +48 22 548 6000, adres siedziby i adres do doręczeń ul. Puławska 303, 02-785 Warszawa.
  2. Serwis, Serwis internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Operatora Serwisu i stanowiący jego własność, umieszczony w sieci Internet pod adresem przegladybudynku.pl.
  3. Usługa – usługa świadczona przez Operatora serwisu za pośrednictwem Serwisu internetowego przegladybudynku.pl zdefiniowana w niniejszym Regulaminie.
  4. Przedsiębiorca – osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, osoba fizyczna, dla której korzystanie z Usług Operatora jest związane bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. Umowa - umowa pomiędzy Operatorem serwisu a Klientem, której przedmiotem jest dostęp i korzystanie przez Klienta z Usługi.
  6. Formularz rejestracyjny Klienta – elektroniczny formularz, którego prawidłowe wypełnienie warunkuje utworzenie Konta Klienta i korzystanie z Serwisu.
  7. Klient – Przedsiębiorca upoważniony do zaciągania zobowiązań w swoim imieniu i na swój rachunek który zaakceptował warunki Regulaminu i dokonał prawidłowej Rejestracji Konta Klienta i tym samym uzyskał dostęp do Usług świadczonych przez Operatora Serwisu jako Właściciel Organizacji.
  8. Konto Klienta – konto założone w wyniku Rejestracji uprawniające go do korzystania z Serwisu i wykonywania uprawnień Administratora Organizacji;
  9. Organizacja – grupa wzajemnie powiązanych Użytkowników przypisanych w Serwisie do Klienta.
  10. Użytkownik – osoba zaproszona do Organizacji przez Klienta lub w imieniu Klienta, która prawidłowo wypełniła Formularz rejestracyjny do Organizacji i zaakceptowała Regulamin i Politykę prywatności.
  11. Konto Użytkownika – konto założone w zarządzanej przez Klienta Organizacji i potwierdzone przez Użytkownika.
  12. Cennik - aktualnie obowiązujący cennik, zawierający ceny Usług pozostających w ofercie Operatora serwisu. Aktualny Cennik zamieszczony jest na stronie internetowej serwisu przegladybudynku.pl (www.przegladybudynku.pl).
  13. Okres rozliczeniowy - okres jednego miesiąca, kwartału lub roku, wybrany przez Administratora do rozliczeń z Operatorem serwisu.
  14. Faktura - dokument zawierający zestawienie opłat należnych Operatorowi serwisu za świadczone Administratorowi Usługi, wystawiany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w formie faktury VAT.

§1. Rodzaj i zakres usługi

  1. Usługa przegladybudynku.pl zapewnia wsparcie i zarządzanie przeglądami okresowymi budynków i jest świadczona drogą elektroniczną. Szczegółowy opis Usługi znajduje się pod adresem https://przegladybudynku.pl.
  2. Usługa świadczona jest Przedsiębiorcom.
  3. Warunkiem korzystania z Usługi jest 1/ urządzenie z dostępem do Internetu z zainstalowaną przeglądarką internetową; 2/ dostęp do poczty elektronicznej; 3/ włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisywania plików Cookies oraz obsługi JavaScript;

§2. Zawarcie i rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi. Rejestracja Konta Klienta.

  1. Zawarcie Umowy, na podstawie której będzie świadczona Usługa, następuje poprzez wysłanie prawidłowo wypełnionego Formularza rejestracyjnego i zaakceptowanie Regulaminu przez Klienta. Niniejszy Regulamin stanowi wzorzec umowy określony w art. 384 Kodeksu Cywilnego i jako taki zostaje przedstawiony Klientowi przed zawarciem Umowy, która jako tzw. „umowa przystąpienia” zawierana jest w momencie zarejestrowania się Klienta w Serwisie.
  2. Umowa zostaje zawarta na czas opłacania przez Klienta Usługi. Płatności regulowane są z góry za każdy miesiąc korzystania z aplikacji.
  3. Każdej nowej zarejestrowanej Organizacji przysługuje bezpłatny 3 miesięczny okres testowy
  4. Użytkownik, przesyłając wypełniony formularz rejestracyjny, oświadcza, że: zobowiązuje się przestrzegać postanowienia Regulaminu i że dane podane w Formularzu rejestracyjnym są zgodne z prawdą.
  5. Po przesłaniu prawidłowo wypełnionego Formularza rejestracyjnego utworzone zostanie i aktywowane w Serwisie Konto Klienta umożliwiające korzystanie z Usługi.
  6. Operator zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podanych w Formularzu rejestracyjnym, w tym za pomocą rozmowy telefonicznej i wiadomości e-mail.
  7. Klient zobowiązuje się do opłacenia Usługi przed rozpoczęcie nowego okresu rozliczeniowego Serwisie
  8. Jeśli Usługa nie zostanie opłacona w terminie 30 dni od daty wymagalności, konto Organizacji zostanie usunięte.
  9. Rozwiązanie Umowy następuje po wypowiedzeniu Umowy przez Klienta lub nieopłacenie subskrypcji na kolejny okres
  10. W przypadku zawarcia Umowy w inny sposób niż opisany w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają zapisy umowy uzgodnionej między Operatorem i Klientem.

§3. Rozliczenia i płatności.

  1. DCS wystawia fakturę pro forma na kolejny okres i przesyła w formie elektronicznej na konto pocztowe Użytkownika.
  2. Przekroczenie okresu abonamentowego i niedokonanie wpłaty skutkuje blokadą Usługi na okres 30 dni. Otrzymanie przez DCS w tym okresie potwierdzenia wpłaty opłaty abonamentowej spowoduje niezwłoczne odblokowanie dostępu do Usługi. Po tym terminie, w przypadku braku zapłaty, nastąpi usunięcie aktywowanej Usługi i wygaśnięcie Umowy z upływem terminu, na jaki Umowa została zawarta.
  3. Aktualne koszty subskrypcji w zależności od wybranego wariantu przedstawione są na stronie https://przegladybudynku.pl/cennik
  4. Poza opłatą abonamentową za dostęp do systemu mogą być pobierane dodatkowe opłaty (zgodnie z cennikiem usług https://przegladybudynku.pl/cennik) za:
    1. Wysłane SMSy z aplikacji
    2. Zużycie danych na przechowywanie zdjęć i archiwalnych danych w aplikacji

§4. Zasady świadczenia Usługi. Obowiązki Stron Umowy

  1. Operator Serwisu dołoży uzasadnionych starań celem zapewnienia prawidłowego działania Usługi i ochrony danych znajdujących się na serwerach Usługi.
  2. Użytkownik nie może wykorzystywać Usługi do działań bezprawnych, w szczególności nie może umieszczać i rozpowszechniać treści zakazanych przez prawo, naruszających prawa osób trzecich ani instalować w Usłudze szkodliwego oprogramowania.
  3. W przypadku otrzymania zgłoszenia o bezprawnym charakterze danych przechowywanych na Koncie Organizacji, Operator Serwisu ma prawo, zgodnie z art. 14 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, do uniemożliwienia dostępu do Konta Klienta lub Użytkownika. W takim przypadku Klient lub Użytkownik zostanie powiadomiony poprzez wiadomość e-mail o wprowadzeniu blokady Konta.
  4. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za:
    1. Sposób, w jaki Użytkownicy korzystają z Usługi, ani za jakiekolwiek wynikłe z tego skutki.
    2. Treść wiadomości rozsyłanych przez Klienta i Użytkowników za pomocą Usługi.
    3. Informacje oraz materiały umieszczone na kontach Klienta lub/i Użytkowników.
    4. Skutki wynikłe z wejścia w posiadanie przez osoby trzecie hasła do Konta Klienta i Konta Użytkownika, niezależnie od przyczyny, która to spowodowała (np. udostępnienie hasła osobie trzeciej przez Użytkownika, złamanie hasła przez osobę trzecią).
    5. Bezprawne działania osób trzecich polegające na ingerencji w system komputerowy Użytkownika w szczególności włamania i wirusy komputerowe.
  5. W przypadku zgłoszenia przez Użytkownika na adres pomoc@przegladybudynku.pl problemów technicznych pojawiających się w związku z użytkowaniem konta Operator Serwisu niezwłocznie podejmie prace naprawcze. Operator Serwisu ma prawo dokonać sprawdzenia technicznych aspektów funkcjonowania konta oraz wykonać wszelkie czynności naprawcze niezbędne dla rozwiązania zaistniałych problemów.
  6. Operator Serwisu zastrzega sobie prawo do:
    1. Okresowego zaprzestania świadczenia Usługi w celach przeprowadzania prac modernizacyjno-konserwacyjnych systemu po wcześniejszym poinformowaniu Klienta wiadomością wysłaną na adres e-mail Klienta.
    2. Wysyłania na konto Klienta komunikatów technicznych związanych z funkcjonowaniem Usługi.
    3. Wysyłania na konto Klienta informacji o bieżących ofertach Operatora Serwisu oraz partnerów Operatora Serwisu, o ile Użytkownik wyraził stosowną zgodę w formularzu rejestracyjnym.
    4. Zmiany regulaminu, przy czym Operator powiadomi Klientów o takiej zmianie z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem
  7. Operator Serwisu nie będzie odpowiadać wobec Klienta za jakiekolwiek utracone korzyści oraz szkody, w szczególności wynikające z utraty danych, spowodowane nieprawidłowym działaniem Usługi.
  8. Operator Serwisu nie ponosi jakiekolwiek odpowiedzialności wobec Klienta z tytułu czasowej niedostępności Usługi będącej skutkiem awarii bądź działania siły wyższej i/lub klęski żywiołowej.
  9. Operator Serwisu może z ważnych powodów w każdej chwili zaprzestać świadczenia Usługi dla Klienta, w szczególności w przypadku zagrożenia stabilności technicznej świadczonej Usługi. Operator serwisu zobowiązany jest przy tym powiadomić o tym fakcie Klienta i rozliczyć się finansowo za opłacone i niewykorzystane środki zgromadzone na Koncie Klienta.
  10. Reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania świadczenia Usługi powinny być wysyłane na piśmie drogą elektroniczną na adres pomoc@przegladybudynku.pl bądź na piśmie na adres dcs.pl Sp. Z o.o. ul. Puławska 303, 02-785 Warszawa. Dcs.pl Sp. Z o.o. rozpatrzy reklamacje w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania i wyśle odpowiedź na wskazany adres przez składającego reklamację.

§5. Dane osobowe i polityka prywatności

  1. Dla Danych przekazywanych podczas Rejestracji w Serwisie Administratorem Danych Osobowych jest Operator Serwisu. Zasady ich przetwarzania i prawa osób, których dane dotyczą, zostały przedstawione w pkt. 1 Polityki Prywatności serwisów dcs.pl Sp. o.o. zamieszczonej pod adresem https://przegladybudynku.pl/polityka-prywatnosci
  2. Dla Danych umieszczanych w Serwisie przez Klienta i Użytkowników Operator Serwisu jest Podmiotem przetwarzającym. Obowiązują dla nich zapisy w Załączniku nr 1 do Regulaminu, który jest Umową powierzenia Danych.

§6. Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin może być zmieniany przez Operatora Serwisu, o czym z należytym wyprzedzeniem poinformowani zostaną Klienci w formie wiadomości e-mail przesłanej na adres podany przy rejestracji Konta Klienta.
  2. Strony dołożą wszelkich starań, aby kwestie sporne nieobjęte Regulaminem, które mogą zaistnieć w związku z realizacją niniejszej Umowy, przed podaniem ich pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla siedziby Operatora Serwisu, rozwiązać polubownie w terminie 14 dni. Procedura polubownego rozwiązania sporu wszczyna Strona informując o tym drugą ze Stron listem poleconym.
  3. Wszelkie spory, których Strony nie rozwiążą w trybie polubownym zostaną rozstrzygnięte przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Operatora Serwisu.

Załącznik nr 1 do Regulaminu.

Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych

Dalej „umowa powierzenia”

Definicje:

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Dane – wprowadzane przez Klienta dane osobowe rozumiane jako dane identyfikujące bądź umożliwiające identyfikację osoby fizycznej zgodnie z art. 4 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

Administrator – Administrator Danych Osobowych w rozumieniu RODO, w przypadku niniejszej umowy powierzenia jest Klient;

Podmiot przetwarzający – podmiot przetwarzający w rozumieniu RODO, w przypadku niniejszej umowy powierzenia jest nim Operator Serwisu

  1. Strony przyjmują, że w ramach świadczenia Usług przez Operatora Serwisu określonych w umowie powierzenia będą przetwarzane Dane Osobowe w imieniu Klienta.
  2. Klient oświadcza, że dla Danych wprowadzanych do Organizacji jest Administratorem Danych bądź Podmiotem przetwarzającym posiadającym prawo do dalszego powierzenia Danych Operatorowi Serwisu.
  3. Klient oświadcza, że w chwili przekazania Danych Operatorowi Serwisu dla powierzanych Danych istnieje ważna podstawa prawna w rozumieniu Art. 6.1 RODO i że zostały spełnione obowiązki wobec osób, których Dane dotyczą, wyrażone w Art. 12 i 13 RODO.
  4. Klient powierza Dane Operatorowi Serwisu jako Podmiotowi przetwarzającemu, a Operator Serwisu przyjmuje na siebie obowiązki Podmiotu przetwarzającego.
  5. Operator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za przetwarzanie Danych przez Klienta niezgodne z prawem.
  6. Klient powierza przetwarzanie Danych Operatorowi Serwisu w zakresie imię, nazwisko, adres e-mail, telefon.
  7. Powierzone Dane będą należeć do następujących kategorii osób:
    a/ pracownicy i współpracownicy Klienta
    b/ zleceniodawcy klienta
  8. Klient zezwala Operatorowi Serwisu na następujące operacje na Danych: przechowywanie kopiowanie, usuwanie.
  9. Operator Serwisu oświadcza, że Dane przetwarza wyłącznie w celu świadczenia Usługi.
  10. Dane przetwarzane są przez Operatora Serwisu w następujących lokalizacjach:
    a/ Siedziba DCS, ul. Puławska 303, Warszawa
    b/ Data Center T-Mobile, ul. Jana Pawła II 66, Piaseczno
    c/ Data Center T-Mobile, ul. Piękna 24, Warszawa
  11. Dane będą przetwarzane przez Operatora Serwisu w czasie obowiązywania Umowy powierzenia między Klientem i Operatorem Serwisu. Po zakończeniu Umowy powierzenia Dane zostaną bezzwłocznie bezpowrotnie usunięte.
  12. Operator Serwisu jako Podmiot przetwarzający:
    a/ zobowiązuje się przy przetwarzaniu danych osobowych podjąć wszelkie środki wymagane na mocy art. 32 RODO, zapewniające adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku określonym w tym artykule,
    b/ zobowiązuje się do nadania upoważnień do przetwarzania danych osobowych wszystkim osobom, które będą przetwarzały powierzone dane w celu realizacji niniejszej umowy powierzenia,
    c/ zapewnia, ze osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zobowiązały się do zachowania tajemnicy lub podlegają ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy, zarówno w trakcie trwania zatrudnienia w Podmiocie Przetwarzającym, jak i po jego ustaniu,
    d/ może powierzyć dane osobowe objęte niniejszą umową powierzenia do dalszego przetwarzania podwykonawcom jedynie w celu wykonania umowy po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Klienta,
    e/ po zakończeniu świadczenia Usługi usuwa wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego nakazują przechowywanie danych osobowych,
    f/ uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje pomaga Klientowi wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO.